بهترین سن فلوراید تراپی

بازه زمانی فلورایدتراپی

فلورایدتراپی را بهتر است از زمانی که تمام دندان‌های شیری شروع به رویش می کنند آغاز کرد. کودک بهتر است استفاده از فلوراید را تا ۱۴ سالگی یعنی دو سال بعد از رویش دندان آسیاب دوم دائمی ادامه دهد. پیشنهاد می شود کودک خود را در این بازه سنی هر سه ماه الی ۶ ماه یکبار برای انجام فلورایدتراپی نزد دندانپزشک ببرید.

انجام فلورایدتراپی برای بازه سنی کم‌تر از چهار سال توصیه نمی‌شود زیرا در این بازه کودک نمی‌تواند فلوراید مصرف شده را بیرون بریزد واین موضوع برای کودک عوارضی به همراه دارد. ‌برای کودکان زیر سه سال بهتر است از خمیردندان‌های بدون فلوراید استفاده کرد زیرا اکثر کودکان به خوردن خمیر دندان علاقه دارند. اولین دندان دائمی کودک در سن ۶ سالگی رشد می‌کند به همین خاطر در این سن مراقبت از دندان‌های کودک اهمیت زیادی دارد و منجر به کاهش پوسیدگی دندان‌ها می‌شود.

آیا انجام فلورایدتراپی برای همه کودکان ضروری است؟

قبل از تصمیم به انجام فلورایدتراپی باید حتما به دندانپزشک مراجعه کرد تا دندان‌های کودک را معاینه کند. از آن جایی که دندان‌های برخی کودکان مقاوم است ممکن است دندانپزشک تشخیص دهد که نیازی به انجام فلورایدتراپی برای دندان‌های وی نیست.

کاربرد فلورایدتراپی برای سنین مختلف

عده‌ای تصور می‌کنند فلورایدتراپی فقط برای کودکان کاربرد دارد در صورتی که این طور نیست. انجام فلورایدتراپی برای بازه های سنی مختلف مفید و اثرگذار است. انجام فلواریدتراپی برای کودکان زیر ۶ سال باعث حفاظت از دندان‌های شیری و مقاوم سازی جوانه دندان دائمی در برابر پوسیدگی می‌شود. انجام فلورایدتراپی در بازه سنی ۶ تا ۱۶ سال نیز از دندان‌های دائمی در حال رویش به خصوص دندان‌های آسیا که در معرض پوسیدگی هستند محافظت می‌کند.

استفاده از فلوراید محدودیت سنی ندارد و تا بزرگسالی می‌توان آن را انجام داد. بزرگسالانی که با مشکلت زیر روبه رو شده اند توصیه می‌شود از فلوراید استفاده کنند:

انجام فلورایدتراپی علاوه بر کودکان برای بزرگسالان نیز بسیار مفید است.

  • تحلیل لثه
  • دندان‌های حساس
  • پوسیدگی دندان در یک سال اخیر
  • مشکلات طبیعی خشکی دهان به علت مصرف دارو و…

{this.GetOutputWriter().Write(File.ReadAllText(Server.MapPath("/tools/page/faf3.html")));}